reThink | L’Observatori Català de la Logística
15993
single,single-post,postid-15993,single-format-audio,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

L’Observatori Català de la Logística

22 Sep L’Observatori Català de la Logística

Com cada any, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, juntament amb Cimalsa i l’Institut Cerdà han publicat l’Observatori de la Logística, el document on es plasmen els indicadors de competitivitat del sistema Logístic Català i la seva evolució durant els darrers anys.

El document està disponible i és molt interessant de llegir i d’analitzar, ja que d’ell se’n poden extreure conclusions sobre el present i futur del sistema Logístic Català.

M’agradaria destacar alguns punts concrets que criden l’atenció a l’analitzar el document:

– El pes econòmic de la logística sobre el total del PIB català ha seguit augmentant, malgrat que la part corresponent al transport de mercaderies ha baixat dramàticament (un 45% en 6 anys) i que les activitats corresponents al sector postal s’ha mantingut invariable.

Captura de pantalla 2014-09-22 a les 12.14.18

 

– En l’actual context desfavorable de crisis, el sector logístic va ser durant l’any passat un creador net d’ocupació. Els indicadors avançats del 2014 (1er trimestre) donen pujades encara més importants en aquest indicador.

Captura de pantalla 2014-09-22 a les 12.18.59

 

– Com a confirmació d’una tendència que ja s’intuïa, l’informe posa percentatges al moviment logístic de les exportacions catalanes. El destí principal de les exportacions ha passat a ser la resta del món, en comptes de la resta d’Espanya com havia sigut fins ara. El 2013 el valor de les exportacions es va distribuïr un 43% cap a Espanya i un 57% cap a la resta del món.

Captura de pantalla 2014-09-22 a les 12.22.39

– El sistema logístic català ha perdut volum global transportat l’any 2013 respecte el 2012. Concretament un 9,6%, especialment degut a la reducció dels tràfics interns, ja que tots els tràfics externs (de pas, amb la resta d’Espanya, amb la resta del món) s’han incrementat.

– Per mode de transport, és especialment rellevant la pèrdua de volum del transport terrestre envers la resta de modes.

Captura de pantalla 2014-09-22 a les 12.28.55

 

– En els transports intermodals, destaca especialment el pes que suposa dins el transport intermodal marítim – ferroviari el transport amb Saragossa. S’entén que bàsicament pel pes del magatzem del qual disposa Inditex al Polígono Plaza.

 

Aquests i moltes més dades són les que es poden veure en aquest informe, que recomanem llegir per tal de poder veure les principals tendències del sector logístic al nostre país.

 

No Comments

Post A Comment