reThink | L’estat de la Distribució Comercial a Espanya segons ANGED
16139
single,single-post,postid-16139,single-format-audio,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

L’estat de la Distribució Comercial a Espanya segons ANGED

07 Oct L’estat de la Distribució Comercial a Espanya segons ANGED

L’ANGED (Asociación Nacional de Grandes Empresas de Distribución) és la patronal empresarial més important del sector de la Gran Distribució, amb 18 empreses associades que en conjunt facturen el 18,1% del total del sector. Inclouen empreses de tots els sectors, des de l’alimentació (Alcampo, Carrefour, Eroski, El Corte Inglés), el mobiliari (Ikea, Leroy Merlin) o tecnologia (Apple, Fnac, Media Markt), entre d’altres.

Empreses ANGED

Anualment, l’ANGED publica un informe anual de l’activitat dels seus associats i del sector de la Gran Distribució en general. Durant aquest passat mes de setembre van publicar l’informe referent a l’any 2013. L’informe explica de forma àmplia el comportament dels associats, però també compta amb un apartat molt interessant on analitza el comportament de la distribució comercial a tot Espanya, i és en aquest darrer apartat on hem pogut veure algunes tendències interessants:

– El PIB, el consum de les llars i les vendes minoristes han seguit baixant aquest 2013, malgrat que han baixat menys que l’any anterior.

Evolució PIB

 

– El tamany de les empreses de venda minoristes a Espanya segueix sent petit, en comparació en països on la distribució comercial està més avançada com podrien ser Alemanya o el Regne Unit. Això ens podria indicar que l’evolució seguirà tendint cada vegada més a una situació de menys establiments però d’un tamany més gran. Aquest últim punt es veu reflectit també en la dràstica disminució del nombre d’establiments comercials, especialment centrats en els punts de venda d’alimentació i drogueria i perfumeria “tradicionals”.

Densitat comercial

– Aquesta disminució del nombre d’establiments tradicionals es veu compensada per l’auge del supermercat “gran” (>400 metres quadrats), en detriment dels hipermercats, un mercat que malgrat créixer en nombre disminueix en quota, una tendència que es va consolidant en els darrers anys.Variació nombre establiments           Quota per cada format

– L’informe analitza també (en aquest cas amb dades de l’any 2012) l’evolució del comerç electrònic: malgrat que segueix creixent en la majoria de productes, no significa encara en cap sector un percentatge prou significatiu del total de volum de venda (a la categoria on pesa més, la roba i complements, només un 6,1% del total de compres es fan online). Aquest és un punt que sens dubte seguirà creixent, com es pot veure en els gràfics de l’evolució del comerç electrònic en els darrers anys, absolutament espectaculars en percentatges, encara que no en valor absolut.

Comerç electrònic

Evolució comerç electrònic

 

En resum, ens trobem davant un informe bastant complert sobre l’estat de la distribució comercial a Espanya i les principals tendències que l’estan impactant. No hi ha cap novetat sorprenent, però sí que es confirmen les tendències que tots anem veient, tant en el nostre dia a dia personal com en la nostra feina com a professionals logístics que treballem per la Gran Distribució.

No Comments

Post A Comment