reThink | L’arribada de CostCo a Espanya
15980
single,single-post,postid-15980,single-format-audio,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

L’arribada de CostCo a Espanya

25 Aug L’arribada de CostCo a Espanya

El passat mes de maig va desembarcar CostCo a Sevilla, amb l’obertura del seu primer magatzem a Espanya, el segon país europeu al qual s’han dirigit després de desembarcar al Regne Unit.

costco1

CostCo és un gegant de la distribució dels Estats Units, amb un model particular de subscripció: per poder-hi accedir has de ser-ne soci, amb una quota de 30 €/any per els particulars i 25 €/any per les empreses. Un cop tens la targeta de soci, pots accedir als seus grans descomptes en tota mena de productes, des de carn fresca a diamants, passant per televisors i polos Ralph Lauren. Compten també amb una marca pròpia, Kirkland Signature, de gran qualitat i predicament entre els afiliats.

A nivell mundial, són un monstre amb 178.000 empleats, 650 magatzems, 80 milions de socis i una facturació de 80.000 milions d’euros.

L’arribada a Espanya l’han realitzat a través de Sevilla, on han obert una botiga de 15.000 metres quadrats i on treballen 250 treballadors. S’esperen properes obertures a grans ciutats com Madrid, Barcelona i València.

Costco2

Costco3

 

Què han de témer els distribuïdors actuals?

CostCo és un model únic dins la distribució espanyola per la peculiaritat del seu model de subscripció. Malgrat tot, actualment sí que podem trobar punts de venda similars en els Cash & Carry dirigits a professionals d’empreses com Makro, Miquel o Covalco. De nou, la peculiaritat de CostCo és que es dirigeix tant a professionals com a particulars, sempre que estiguin adherits com a socis. Els preus de CostCo seran segurament prou competitius per disputar part del mercat professional a les empreses citades anteriorment.

Els preus i la qualitat de la seva marca Kirkland Signature (el seu “Hacendado”) poden fer tremolar també la Gran Distribució alimentària espanyola, especialment en Cadenes low-cost amb una menor gamma de productes (Aldi, Lidl, Dia%, Mercadona…). De moment Juan Roig ha afirmat que “CostCo és un gran competidor” i que espera que la seva arribada els afecti “de la menor manera possible”.

La Logística de CostCo

A nivell de magatzem, les pròpies botigues de CostCo funcionen com a magatzem, tal i com es pot veure a la foto inferior. És a dir, trobarem el producte posicionat a sobre els palets tal i com han sortit de les fabriques dels proveïdors i veurem en tot moment on tenen emmagatzemats la resta de palets que tenen en stock. Val a dir que CostCo, pel seu origen americà, treballa amb els palets de format americà (1,20 m x 1,00 m) en comptes del tradicional palet europeu (1,20 m x 0,80 m). Això implica que tots els proveïdors espanyols de CostCo hauran de modificar el format dels seus palets.

costco4

CostCo, a l’igual que altres Distribuïdors espanyols com Mercadona o Eroski, ha optat per la recollida en origen dels productes de proveïdors espanyols. És a dir, són ells mateixos qui fan la recollida a la fàbrica/magatzems dels proveïdors sempre que els sigui possible, valent-se d’un operador logístic. A aquestes recollides a proveïdors espanyols, cal afegir-hi inicialment el volum que arriba tant dels Estats Units com, sobretot, del Regne Unit. Cal esperar que segons vagin afegint botigues les referències (especialment les d’alimentació) siguin cada vegada més locals.

 

En resum, l’arribada d’un nou Distribuïdor sempre desperta recels i oportunitats, i especialment en aquest cas en el què l’empresa que desembarca és un gegant mundial amb un model que funciona. Segur que tindrà un impacte en la seva competència, i és un possible client a tenir en compte per totes les empreses espanyoles, ja que el seu volum si tot va bé augmentarà de forma ràpida i exponencial.

No Comments

Post A Comment